Akupunktúra a čínska medicína - ambulancia

Ambulancia tradičnej čínskej medicíny a akupunktúry poskytuje iný pohľad na zdravie človeka, ktorý môže výrazne pomôcť pri riešení Vašich zdravotných problémov. Poznatky a metódy čínskej medicíny nie sú alternatívou k tzv. západnej medicíne. Pri ich využití dopĺňame mozaiku  Vášho zdravia, z ktorej môže ťažiť každý vzdelaný lekár a pacient. Spájame tradičné postupy s najmodernejšími poznatkami v medicíne. Naše metódy vychádzajú z tradície čínskej medicíny, z tzv. 5 pilierov terapie.

1. Prvým pilierom je akupunktúra, zavedenie tenkých špeciálnych ihiel do miest, ktoré voláme akupunktúrne body, ich stimuláciou dosahujeme liečebný  efekt v ľudskom organizme.
  2. Druhým pilierom je bylinná liečba , ktorú aplikujeme ako vnútorne , tak aj lokálne pri rôznych bolestivých stavoch.
  3. Tretím pilierom je dietetika, ktorá sa zameriava na zlepšenie zdravia pomocou zmien v stravovaní.
  4. Štvrtým pilierom je tradičná chiropraxia a masáže.
  5. Piatym pilierom sú rôzne typy zdravotných cvičení zameraných  na udržanie zdravia.

Špecifickými metódami používanými v našej ambulancii sú :

1. Nitková akupunktúra, pri ktorej zavádzame špeciálny vstrebateľný šicí materiál do akupunktúrnych bodov. Vstrebávanie spôsobuje ich dlhodobú stimuláciu a je vhodné pri chronickej bolesti pohybového aparátu, prípadne ako doplnková terapia u detí s ťažkými neurologickými ochoreniami.
  2. Shonishin je japonská neinvazívna terapia určená na terapiu malých detí od narodenia. Používajú sa nástroje na rytmickú stimuláciu povrchu kože.

V našej ambulancii sa zameriavame na viacero oblastí, kde môžu techniky Čínskej medicíny výrazne pomôcť :

• v prvom rade je to nefarmakologická liečba bolestí, dominantne pohybového aparátu, ale aj bolestí hlavy,  prípadne bolestí spojených s niektorými neurologickými ochoreniami.
  • funkčné ochorenia tráviaceho traktu spojené s nechutenstvom, bolesťami žalúdka, pocitmi zvýšeného  nadúvania.
  • neplodnosť u žien a opakované gynekologické problémy, poruchy menštruačného cyklu.
  • pri chronickom únavovom syndróme
  • syndróme vyhorenia
  • vieme zmierniť ťažkosti zapríčinené alergiami  rôzneho druhu.
  • opakované infekcie u detí, poruchy správania u detí.
  • poruchy vývoja u detí, detská mozgová obrna.